Pazar Düşünceleri: Yeni Bir Anlayış İçin On Emri Ters Sırada Okumak


Bir önceki gönderide, bugün Ahit Sandığı’nın nerede olduğunu tartıştık. “Pazar Düşünceleri: Kayıp Ark Akıncıları – Dünya Dışı Varlıklar Tarafından Alındı ​​mı?” başlıklı yazıya bakın. Bu gönderide tartışmadığımız şey, bu Ark’ın neden bu kadar değerli olduğuydu.

Bu önceki gönderide, Ark’ın Tanrı tarafından takıntılı bir şekilde korunduğunu öğrenmiştik. Geminin içinde, hatırlarsanız, Tanrı’nın eli ile On Emrin yazılı olduğu iki taş levha vardır. Ayrıca, bu Ark, Mesih’in dönüşünde belirgin bir şekilde öne çıkıyor. Başka bir deyişle, unutulmaması veya ortadan kaldırılmaması gereken bir şey.

Birçoğunun dini metinlere inanmayabileceğini anlayabiliriz. Ancak, takip ettiğinizle yan yana getirmek için çalışabileceğiniz bir ahlak kuralı olarak hizmet edebilir. Daha fazla bilgi, dine inanmama durumundan bağımsız olarak kendi inançlarınızı oluşturmanıza yardımcı olabilir.

İnsanlara (özellikle de Hristiyan olduklarını söyleyenlere) hiç sordunuz mu, On Emir’e inanıyor musunuz? Hemen hemen hepsi “tabii ki” diyecektir. Sonra onlara soruyorsun, bana okuyabilir misin? Çok azı bunu yapabilir. İnsan kendi ahlakı için bu kadar kritik bir şeye nasıl inanabilir ve Tanrı onları okuyamaz? Hımm…

Unuttuysanız, On Emir şurada bulunur: Çıkış 20:2-17. On Emir’e bakmanın bir yolu onları iki kısma ayırmaktır. Birden beşe kadar olan emirler, ahlakın kurulması ve onun Tanrı tarafından yönetilmesiyle ilgilidir. Son beşi, insanlar arasındaki ahlak yasasının gerçek kodlanmasıyla ilgilidir.

Tanrı, bu insani ahlak kodunu tanımlarken ilginç bir yaklaşım benimsemiştir. Bazıları bu Emirlerin ilke temelli olmaktan ziyade oldukça spesifik olduğunu düşünebilir. Ancak, anlamlarını genişlettiğinizde, aslında oldukça ilke temellidirler. Belki de bu yüzden Tanrı’nın ifade etmesi sadece beş Emir aldı.

Bu Emirlere yukarıdan aşağıya veya aşağıdan yukarıya bir yaklaşımla bakılabilir. İlginç olan, On Emri ters sırayla okumaktır – özellikle son beşi. On Emri değiştirmez ama daha önce fark etmiş olabileceğiniz yeni bir anlam verebilir. Bu Emirleri normal sırayla okumak, bazıları için yalnızca karmaşık bir yapılması ve yapılmaması gerekenler gibi görünebilir.

Son beş Emri ters sırada okurken, ilerlemeyi açıklar. ne kadar kötü (veya günah) olur. Günah, kaynakta, kalpte (zihninizde) başlar ve onu nihai sonucuna (ölüm) götürür. On Emir hikayesini ters sırada düşünün.

10. Komşunun evine tamah etmeyeceksin, komşunun karısına, uşağına, cariyesine, öküzüne, eşeğine ve komşunun hiçbir şeye tamah etmeyeceksin. Günah nasıl başlar? İnsanın kalbindeki bir fikirle başlar. Gurur, kıskançlık, şehvet, gazap, tembellik, oburluk ve açgözlülük, genellikle Yedi ölümcül günah … tüm fikirler kalbin (zihninizin) fikirleridir. Bu fikirlerden, kendi kibrimizi yerine getirmek için başkalarının sahip olması gerekenleri arzulamaya (imrenmeye) başlarız.

Pazar Düşünceleri: Yeni Bir Anlayış İçin On Emri Ters Sırada Okumak

9. Komşuna karşı yalancı şahitlik etmeyeceksin. Bir başkasının kaynakları için yasadışı kıskanç bir arzu duyduğunda, bir kişinin yapabileceği ilk şeylerden biri nedir? Bu konuda yalan söyleyin ve kıskançlıklarının neden yasal olduğunu haklı çıkarmak için bir hikaye uydurun. Nihai sonuca doğru atılan ilk adımdır.

8. Çalmayacaksın. İnsan istediğini elde etmek için yalan söyleyemezse, sırada ne var? Sadece al! Komşunuzun soyulduğunu anlamaması için çalmak daha da iyidir. Yalanlar hırsızlığı haklı çıkarabilir. Sonuç olarak, komşunuzun kaynaklarını herhangi bir nedenle almak hırsızlıktır.

7. Zina etmeyeceksin. Çoğu, bu Emrin cinsel günahlara atıfta bulunduğuna inanıyor. Doğru olmasına rağmen, aynı zamanda zina anlamına da gelebilir. ulus devletler hatta nihai sonuca doğru ahlakın reddedilmesiyle bireyler. Önceki üç Emir, eğer kırılırsa, doğrudan fiziksel şiddet gerektirmez. Bunu yapmadan önce, kişinin kendi ahlakından uzaklaşması ve daha önce beyan ettiği ahlaka göre zina yapması gerekecektir.

6. öldürmeyeceksin. Artık terk ettiğinize göre (terkedilmiş ve ahlaki kuralların zina etmiş), o zaman şiddete başvurabilir ve en büyük ölüm günahını işleyebilirsiniz. Dolayısıyla günahın nihai sonu ölümdür.

Bu nedenle, ilkesel bir temelde ters sırada okunan On Emir’in son beşi, kötülüğün sonuna kadar izlediği yolu baştan sona tarif eder.

On Emri ters sırayla okumaya devam eden bir sonraki Emir, insanların sosyal yapısını ele alır. Ahlakın insan uygulamasını yönetebilmek için örgütlenme çok önemlidir.

5. Babana ve annene hürmet et. Tanrı’nın toplumunun temel yapı taşı geleneksel ailedir. Geleneksel ailenin hiyerarşik yapısını ilan eder – baba, anne ve sonra çocuklar. Geleneksel aile, Tanrı için o kadar önemliydi ki, ona tam bir Emri adadı. İnsanların hayal edebilecekleri herhangi bir devlet hükümetine bakılmaksızın, Tanrı’nın ahlakını insanlara teslim eden başlıca hiyerarşik yönetim yapısıdır. Açıkça, Tanrı herhangi bir insan devlet yönetimi biçimiyle ilgilenmedi. Aksine, bireylerin ahlakıyla daha fazla ilgilendiğini gösterir.

Emirlerin geri kalanı, ilk dördü, normal yukarıdan aşağıya sırayla okunabilir ve daha önce söylendiği gibi, ahlakın kurulması ve Tanrı tarafından yönetilmesi ile ilgilidir.

1. Benden önce başka tanrın olmayacak. Bu ilk Emir, Tanrı’nın ahlaki otorite olarak kurulmasıdır. Bu sadece kendine narsist bir bakış değil, Tanrı’nın iyi ve kötünün bilgisine sahip olduğunu söylüyor. Kişi İncil’in Tanrısına inanıyorsa, Tanrı’nın ve onun bilgisinin bu ampirik iddialarını kabul eder. Bu bir şeydi kabul edilmedi Adem tarafından Aden Bahçesi’nde. Bunun yerine Adam, ahlakın kaynağı olarak kendi insani akıl yürütmesini seçmeye karar verdi.

2. Sana yukarıda göklerde olanın veya aşağıda yerde olanın veya yerin altında sularda olanın hiçbir suretini ve suretini yapmayacaksın. Onlara boyun eğmeyecek ve onlara hizmet etmeyeceksin. Bu, dışa bakmamamızı ve Tanrı’nın ahlaki otoritesini başka biriyle veya başka bir şeyle değiştirmemizi över.

3. Tanrın RAB’bin adını boş yere ağzına almayacaksın; çünkü Rab, adını boş yere ağza alan kişiyi suçsuz tutmayacaktır. Bu, içimize bakmamamızı ve Tanrı’nın ahlaki otoritesini kişinin kendi çarpıtmalarıyla değiştirmemizi över. Kişinin adını boş yere alması, Tanrı’ya inandığınızı ve yine de uygulamada O’nun yetkisini inkar ettiğinizi söylemektir.

4. Şabat gününü kutsal tutmak için hatırlayın. Genellikle kabul edilen test emri, işaret Allah ile kulları arasında. “Hatırla” fiili kelimedir, çünkü Tanrı insanların unutacağını biliyordu.

Bu okuma tarzıyla, Ahit Sandığı’nın bu taşlarının sadece Tanrı’ya değil, insan toplumuna da kattığı değeri anlamaya başlayabiliriz.

Herhangi bir İncil metnine veya bir Tanrı’ya inanmasa bile, insanın aşamalı olarak kötü davranışa inişinin bu dinamikleri hala geçerli olabilir. Bu, bir ahlaki kodun, özellikle de On Emir’in bir açıklamasıdır. Belki bir başkasına sahipsiniz ve Tanrı’dan daha iyisini yapabilirsiniz… 😉

Lütfen aşağıya yorum yapın ve bize fikir verin.

Daha fazla Pazar Düşüncesi gönderisine bakın.

Bu makaleyi bilgilendirici bulduysanız, lütfen bize küçük bir bağış yapmayı düşünün. kahve fincanı Muhafazakar Gazeteciliği desteklemeye yardımcı olmak için – veya haberi yaymak için. Teşekkürler.

Pazar Düşünceleri: Yeni Bir Anlayış İçin On Emri Ters Sırada Okumak RWR orijinal makale sendikasyon kaynağı.


Kaynak : https://rightwirereport.com/2022/07/03/sunday-thoughts-reading-the-ten-commandments-in-reverse-order-for-a-new-understanding/

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir